dijous, 19 de març del 2009

Crònica d'una agressió


La llibertat d'informació

Joan Francesc Escrihuela
Redactor TVE-Sant Cugat.


Resum dels incidents ocorreguts mentre cobríem per al 'Telediario' de TVE la manifestació anti Bolonya d’ahir 18 de març per la nit
Serien les 21:30 quan el company Sergi Munné i jo ens trobàvem a la Plaça de l’Àngel cantonada Via Laietana gravant els manifestants antiBolonya quan una carga policial ens ha separat. Jo m’he arrambat a la paret del cafè de Roma (portava el micròfon a la mà i els auriculars posats) pensant que els mossos respectarien la meva feina i passarien de llarg (com és habitual) però no ha estat així, m’han arrancat de la paret i m’han empentat amb una gran violència Via Laietana avall, amb tanta mala sort que he anat a parar sobre un altre escamot policial que pujava carregant a tort i a dret. Llavors m’han tirat a terra i m’han arrossegat fins que se m’ha obert la bossa amb el corresponent escampall de material. Llavors m’han inquirit: “¡levantese, levantese!”, però en veure que no em podia aixecar m’han posat dret d’una volada i acte seguit he tingut un defalliment. M’he despertat minuts més tard estirat en un portal sense saber on era ni que hi feia. Sortosament la companya Cristina (becària) m’ha vist i m’ha portat fins a una ambulància del SEM 061 on he estat atès.

Vull fer constar que els Mossos d’Esquadra actuaven amb total anonimat, tot el contrari del que va dir el conseller Saura fa temps en roda de premsa on va afirmar que tots els Mossos, inclosos els de les brigades antiavalots, estarien obligat a portar ben visible el seu número de TIP (número d’agent) com a garantia de total transparència de la seva actuació. Doncs bé, cap agent el duia visible, jo només sé que em van agredir uns homes vestits de blau.

Per acabar només vull dir que des del 1976 he assistit a moltes manifestacions en tant que integrant d’equips ENG de TVE, però mai he vist una càrrega policial amb tanta violència gratuïta com la que es va viure ahir a la nit. Ni la Policia Armada durant la Transició va actuar així.